Lifeline FAQ
Hur köper jag biljett?
Under Aktuella evenemang hittar du biljetter och datum för alla våra evenemang.
Vilka villkor gäller vid biljettköp?
Du kan läsa om våra villkor under Köp & Kundvillkor. Dessa villkor gäller efter godkänt köp.
Kan jag få återköp på mina biljetter?
Ångerrätten gäller inte på evenemangsbiljetter. Köpt biljett återköps endast vid inställt evenemang enligt de villkor som godkänns vid biljettköp. Evenemang som bytt datum är ett flyttat evenemang och inte ett inställt evenemang.
Jag har blivit sjuk och vill återköpa mina biljetter:
Köpta evenemangsbiljetter återköps inte på grund av sjukdom om man inte köpt till en avbeställningsförsäkring för detta. Om ni har köpt till det så kan du läsa på respektive hemsida där du köpte dina biljetter (Ticketmaster, Eventim, Tickster) hur du gör.
Föreställningen har flyttats till ett datum jag inte kan,
får jag pengarna tillbaka?
När det kommer till flyttade föreställningar gäller en tidsfrist på 30 dagar för återköp från det att det nya datumet kommunicerades ut om kund inte har möjlighet att närvara. Alla berörda biljettköpare har fått mail med information om nytt datum samt hänvisning till återbetalningsreglerna. Är det 30 dagar eller färre sedan du fick mailet om flyttad föreställning hör du av dig till info@lifeline.se med önskemål om återköp samt bokningsnummer.
Föreställningen har flyttats men jag har tappat bort mailet
med det nya datumet, när gäller mina biljetter?
Skicka in ditt bokningsnummer tillsammans med information om vilket evenemang och ort det gäller till info@lifeline.se så svarar vi på vilket datum dina biljetter gäller för.
Jag har inte sett mailet med nytt datum och har nu
missat föreställningen, vad gör jag?
Vi har skickat ut mail med information om nytt datum till alla berörda biljettköpare, vi har även publicerat informationen på alla våra kanaler. Vi gör allt vi kan för att nå ut till alla berörda biljettköpare med viktig information men det är omöjligt för oss att garantera att varje enskild kund har sett informationen. I slutändan är det kundens eget ansvar att kontrollera ifall evenemanget är flyttat eller inställt och i så fall skyndsamt höra av sig till ansvarig arrangör/arena enligt köpvillkoren. Det är villkoren som gäller i detta läge och vi kan tyvärr inte hjälpa till med vare sig återköp eller byte efter genomfört evenemang.
Jag vill byta mina biljetter till ett annat datum, går det?
Vi kan hjälpa till med byten till ett annat datum under förutsättningarna att det är samma evenemang, samma biljettsystem och i mån av tillgänglighet. Skicka ett mail med ditt bokningsnummer och önskat datum till info@lifeline.se så ska vi göra vårt bästa. Vi kan inte genomföra byten om det är en vecka eller mindre kvar till ditt ursprungsdatum, vi kan heller aldrig garantera ett byte eller likvärdiga platser.
OBS! Risken med andrahandsbiljetter:
Vi hänvisar alltid våra biljettköpare till våra ordinarie försäljningskanaler, dem hittar du via länkarna på vår hemsida, då det är betydligt säkrare och säljs till korrekt pris.
Risken med andrahandsbiljetter är att de är mycket dyrare och kan ha sålts flera gånger. Har du köpt dina biljetter via en andrahandsförsäljare kan vi tyvärr inte hjälpa till med byten eller återköp då vi endast kan förändra biljetter på begäran av den ursprunglige biljettköparen. Du är då kund till andrahandsförsäljaren och inte oss vilket gör att vi inte kan göra något.